Nittiotalsungar som kan allt om datorer

Haft ett litet uppehåll. Märkte ni av det? Inte? Nehe. Jag är iallafall tillbaka.
Ni som läser min blogg är nittiotalister, inte sant? Ni spenderade iallafall en del av er barndom under nittiotalet. Jag var åtta år när nittiotalet tog slut och under dessa åtta år förväntades jag faktiskt vara bra på någonting. Alltså, någonting vuxna inte kunde någonting om vid tillfället - datorer.
Jag var helt kass på datorer, kan jag säga. Jag minns att mina lärare på sexårs frågade om min hjälp när allt de skrev på datorn var i versaler förutom då de höll nere "shift". Jag svarade att de kan hålla nere "shift" hela tiden, om det var så jävla viktigt att skriva i små bokstäver.
Jag förväntades vara bra på datorer även fast jag inte ens visste vad Caps Lock var. Och vad beror det på? Ja, eftersom jag är Kapten Nintendo kan ni nog dra till med en gissning.
Året är 1993 och den fantastiska filmen Jurassic Park har precis släppts i biosalarna. I filmen får vi se en tolvårig flicka hacka hela parkens datasystem utan större problem. Samma år släpptes RoboCop 3. I filmen finns en fyra år gammal flicka som på något sätt lyckas hacka en ED-209.
Det var detta de vuxna trodde på. Som tur är dog denna trenden ut under tidigt 2000-tal då man faktiskt upptäckte att barn var helt dumma i huvudet.
Fast, det är klart. Nog är det charmigt nu för tiden, på film iallafall.

Kommentarer
Postat av: Den röda drottningen med sprickande smink

Jag, din största anhängare, märkte att du var borta. Fy skäms på dig!

När jag var liten var jag ett sånt där supergeni när det gällde datorer, hehe. Men nu är alla bättre än mig :(

2011-03-11 @ 01:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (din jävla nolla)

URL/Bloggadress:

Kommentar: