Bröder framför Brudar del: 2

Igår spelade vi in hela Bröder Framför Brudar. Vi skulle träffas med hela klassen i början av lektionen och gå igenom filmen med vår lärare. Det var rätt tidskrävande, så vi kunde inte sätta igång med filmen förrän nio. Och lektionen slutade elva.
En av skådespelarna var också sjuk, så jag fick hoppa in som "man 2" och försöka regissera samtidigt som jag skådespelade. Inte lätt att regissera, när man inte kan se på en skärm hur allt ser ut. Men, jag tror att det funkade.
Manuset, som jag länkade i förra inlägget, är alltså på fem sidor. Fem sidor motsvarar runt fem minuter av filmtid. Det är väldigt lång tid, om man jämför med hur litet det här projektet skulle bli. Alltså fick vi filma snabbt. Väldigt snabbt. En del inställningar tog vi inte ens om, just för att vi saknade tid. Speciellt i slutet, då vi filmat upp 57 minuter av bandet men fortfarande saknade fem inställningar, fick vi jobba snabbt.
Resultatet ska jag redigera imorgon, så jag vet ännu inte hur det såg ut, men det kändes faktiskt helt okej trots det faktum att alla var ovana med sina roller. Varken jag eller Adam är vana skådespelare. Viktor har inte filmat särskilt mycket och Emma visste inte vart REC-knappen satt på kameran.
Det blir intressant att se hur mycket det märktes.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (din jävla nolla)

URL/Bloggadress:

Kommentar: