Saker som jag hatar, del 2

Filmfodral som inte passar in!
För ett tag sedan köpte vi hem en bluerayspelare och det var ett erbjudande om att man skulle få med åtta filmer om man köper spelaren. Filmerna skulle bli hemskickade i efterhand.
När de tillslut kom, så såg det ut såhär:


Alla jävla filmer är i samma fodral! Hur sjutton ska man sortera det i sin filmsamling?
Om man köper en box, så ska det se ut såhär
eller såhär


Alltså så att man kan enkelt plocka ut filmerna enskilt ur boxen och sortera efter eget behag! Det är det absolut bästa.
En annan sak är att man sällan vet hur boxen är uppbyggd om man köper den över internet. Man kan tro att man ska få en box med enskilda dvdfodral, när man egentligen får något i den här stilen
Just dessa boxar är okej, för att de ändå går under samma sortering. Tillbaka till Framtiden 1-3 ska ändå vara bredvid varandra, precis som Jurassic Park 1-3. Och Bröderna Marx skulle jag också sortera under "Marx" oavsett vad filmerna heter.
Men sen kan det se ut såhär, och det är det värsta jag vet.



Detta är en Kubrickbox med drygt tio filmer. Inte något sätt att sortera det på, för inte fan går man på "Kubrick". (man kan inte ta regissörers namn som sorteringsplan, eftersom rockyfilmerna har olika regissörer, men behöver stå bredvid varandra.)
Om man har oturen att en sån här box dimper ner i ens brevlåda, finns det inget annat att göra än att sortera den bäst man kan i sopkorgen.
Sen finns det fodral som inte alls passar in! Bluerayfilmernas fodral ser skit ut med sin korthet och blåa kanter, men de får iallafall plats. Det är inte fallet för många VHSfilmer.

Det här är Spindelmannen på VHS. Jämför den med ett vanligt VHSfodral! Den är enorm! Den är tillochmed så stor att den inte fysiskt får plats i min samling. Då får filmen bo i en låda istället.


Detta är min fina film Evil Ed. Som ni ser, ser den alldeles okej ut. Problemet kommer när den syns från sidan.
Ser ni? Den är bara hälften så bred som en vanlig dvdfilm. Och som ni ser så ser det helt cp ut i min samling.
Och det hatar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (din jävla nolla)

URL/Bloggadress:

Kommentar: