Saker som jag hatar, del 1

Folk som inte har koll på hur många resor de har kvar på busskortet.
Jag åker buss fyra gånger om dagen. Till stan, till skolan, från skolan och hem. Som ni säkert förstår gäller det att tajma bussarna och om man kommer någon minut senare än planerat kan man behöva gå. Det är fan jobbigt nu när det kalla -26 gradersvädret dragit övet Umeå.
Och varför blir det så att jag ibland missar bussen? Jo, för att folk inte har koll på att deras busskort tagit slut! Först går de in i bussen, kör kortet mot läsaren som blinkar rött, de säger "Oj!", går till busschauffören och säger "Jaha, det var tomt. Jag vill köpa en resa förresten. Nä, förresten. Jag vill ha tio resor, nu när jag ändå köper. Eller hur många resor får jag för 200 kronor? Jaha okej, då köper jag femton resor. Va, tar ni inte kontant? Okej, vänta. Ska bara plocka fram kortet. Men, vad konstigt! Det borde funka! Va, tar ni inte electronkort? Vad kan jag göra då? Vb ub till 72322? Okej vänta då. ... Det kommer inget tillbaka. Vad sa du? Får jag bara gå in? Tack så mycket"
Därför missar jag bussen och behöver gå i tusen år. Det hatar jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (din jävla nolla)

URL/Bloggadress:

Kommentar: