Superhjältefilmer

Som ni förmodligen har märkt så har det exploderat superhjältefilmer på bioduken.


De tio senaste åren har X-Men, X-Men 2, X-Men 3, X-Men Origins; Wolverine, Spiderman, Spiderman 2, Spiderman 3, The League of Extraordinary Gentlemen, Hulk, The Incredable Hulk, Catwoman, Hellboy, Hellboy 2, Batman Begins, Dark Knight, Ghost Rider, Iron Man, Iron Man 2, Blade 2, Blade 3, Fantastic Four, Fantastic Four 2, Watchmen, Superman Returns, Daredevil, The Punisher, Punisher; War Zone, Elektra, V for Vendetta, Kick-Ass och Jonah Hex kommit ut. Och det är bara de otecknade filmerna jag räknat med. Sen finns det säkert ännu fler, som jag inte kan komma på.
Det är inte så att jag klagar. Jag gillar superhjältefilmer, men det börjar bli lite löjligt. Jag gillar ju superhjältar och serietidningar och det är ju grymt att få se hjältarna på riktigt. Men ni vet, lite drygt när någonting man gillat länge som inte är så särskilt "häftigt" och det plötsligt blir mainstream. Fast, å andra sidan kanske de introducerat serietidningar för nya serietidningsläsare. Jag måste erkänna att jag inte läste X-Men förrän jag såg filmen (fast då var jag åtta år)

Iallafall, nu ska det komma nya superhjältefilmer, så klart. Thor, X-Men: First Class, Captain America och Green Lantern är planerade. Gröna Lyktan är en av mina favoritsuperhjältar, så det ska bli tufft att få se honom i levandes form. Fast lite orolig är man. Det är man alltid.

Kommentarer
Postat av: Axel

CAPTAIN AMERICA FUCK YEA

2010-09-27 @ 21:11:04
URL: http://gondola.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (din jävla nolla)

URL/Bloggadress:

Kommentar: