Om jag vore rik

Man kanske inte ser det på mig, men jag är minst sagt en dagdrömmare. Det tror jag att man måste vara om man vill bli filmregissör. Att på bussen sitta och hitta på fantastiska historier som jag mest av allt vill föra över till film och få folk att säga "wow!". Men oftast så dagdrömmer jag om enkla saker. Som man bara kan sitta och tänka på eller som man kan tänka på när man cyklar. Som vad man skulle göra om man blev riktigt, riktigt rik. Att man skulle få alla rätt på tipset och plus vinna femtiotusen kronor i månaden i femtio år på Triss. Två gånger. I tankarna ska man vara helt och hållet egoistisk. Totalt. Inte fixa världssvält, inte fred och inte något sådant. Utan själviska saker som man inte får göra egentligen, förutom i huvudet.

Det första jag skulle göra är att flytta hemifrån. Det är alltid grunden. Ni som bor i Umeå har säkert sett det lilla vita huset mitt i centrum. Det är ett tvåvåningshus som ser ut som att det har flyttats hit ifrån Grekland. På något vänster har jag alltid känt att det är något spöklikt med det. Som att jag har en vinklad bild på det, varje gång jag ser det. Eller att huset lutar själv.
Det är huset jag helst vill ha.

Jag skulle ha en röd matta utanför dörren. En lång, som på oscarsgalan. Folk som hälsar på mig ska känna sig välkomna. Men inte för mycket. Vid ytterdörren vill jag ha två Stormtroopers i naturlig storlek på varsin sida om dörren. Och ovanför dörren vill jag ha texten "Petters Perfekta Palats" i neon. Sen går man igenom dörren.

Ni som har sett Pee-Wee's Playhouse kan ana hur jag ska ha det. Jag ska ha en brandstång genom huset, så man snabbt kan ta sig från övervåningen till den nedre delen. Jag vill ha rutschkanor, musik och roliga färger. Jag skulle nog bygga ut huset. Sätta på tre extra våningar. Ett jättesmalt femvåningshus mitt i centrum. På en våning ska jag ha tvspel. Arkadspel, flera tvapparater och en massa, massa spel. På våningen över det ska jag ha ett filmrum. En stor, fin tv och en massa film. Olika filmspelare också. VHS, DVD, CEB, Laserdisc och sånt. Och filmer runt hela rummet. En soffa i mitten ska det vara. Det vore bra.
På översta våningen ska jag sova. En stor, fin säng vill jag ha och en garderob med päls (inte en riktig päls, det är elakt) stuprörsbyxor, t-tröjor från Fullbleed och Junkfood och en vit långärmad tröja (inte en riktig vit långärmad tröja, det är elakt). Så vill jag ha det.

Sen skulle jag ha en undervåning. En stor som går långt under jorden. Under hela centrum. Där skulle jag ha en filmstudio. En massa fin utrustning, ett ställe för att redigera film, olika studiorum för inspelning och fina lampor.
Ja, det vore fint.

Sen skulle jag utsmycka huset jättejättemycket för varje Halloween och jul. Borde skriva ett inlägg om Halloween. Ska minnas det

Självklart skulle jag ha katter i huset. Små kattdörrar över hela huset så de kan röra sig fritt men de ska alltid vara jättesmå och alltid se lyckliga ut.


Det skulle jag göra om jag vore rik.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (din jävla nolla)

URL/Bloggadress:

Kommentar: