Gänget och jag


Om ni tryckte på Kanal Fem tidigt en morgon för kanske tio år sedan, så kunde du ha så pass tur att ni hittade Happy Days (även kallad Gänget och Jag)
Jag kom precis på att jag såg den här när jag var liten och att den inte har några konflikter. Och det är precis det jag letat efter länge! En serie som Pleasantville i filmen Pleasantville. En humorserie med fyra-fem skratt i bakgrunden genom hela avsnittet men fylld med lärorika historier. Som den gången Richie och Potsie köper en dålig bil. Den lär mig att man ska ha koll på sin ekonomi. Eller den gången de åker på en ungkarlskväll mot deras vilja blir de fulla och lär sig om alkohol. Eller den gången Fonzie ska delta i ett "drag race" och alla lär sig om lagens långa arm.

Jag älskar den här serien. Den finns inget bättre att titta på, då man bara har en halvtimme på sig.
I den här serien är det töntarna som är hjältarna. Fast de spelar inte töntar, vilket gör det speciellt. Alla kan spela tönt. J.D. ur Scrubs. Chuck ur Chuck. Napoleon Dynamite ur ... Napoleon Dynamite. Töntarna är huvudpersonerna, men det är bara i Happy Days där det inte är överspelat och uppenbart.


Sätt upp tummarna i luften, le in i kameran och säg "Eeey" för Happy Days.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (din jävla nolla)

URL/Bloggadress:

Kommentar: