The Devil's Rejects

I förra inlägget skrev jag att jag skulle kika på House of Wax, men så blev det inte. Jag var sugen på något annat. Något värre. Så, då blev det The Devil's Rejects.
Precis som i Scarfacce, så är det här en film för skurkarna. Fast till skillnad från den, så vill vi att de här ska grillas. Vi följer tre seriemördare när de flyr från lagen. I första scenen tvingar en gigantisk hop av poliser ut dem ur deras hus. I huset hittar poliserna kroppsdelar ifrån fler människor än man kan räkna upp. Och så börjar jakten.
Seriemördarna Baby, Otis och Captain Spaulding (Captain Spaulding? Det är ju Groucho Marxs roll i Animal Crackers. Blev väldigt fundersam, men det visade sig vara meningen. Bra det.) åker genom södra Nordamerika och dödar folk för skojs skull. Det tror jag iallafall. Filmen är en uppföjare till House of a 1000 Corpses, men den såg jag inte. Kände att den var nog ensamstående för att ses ändå. Kan vara så att det finns en förklaring i den, men jag gillar att se det såhär.

Grejen i filmen är inte bara att de dödar folk. Det har vi sett flera gånger. Grejen är den att de leker med dem. Tvingar en kvinna att klä av sig framför dem och hennes man för att sedan tvinga henne att säga hemska saker. Eller tvinga ett barn att tycka om clowner. Eller döda en stackars kvinna för att få hennes bil. Eller att döda en tjejs pojkvän, skära av honom ansiktet och sätta det på henne som en mask. Ja, det är en sjuk jävla film.
Jag vet att man ska sympatisera med mördarna några gånger genom filmen, men jag vill inget hellre än att se dem dö. Men trots att filmens moral inte helt fungerade på mig, så måste jag säga att det var en bra film. Jävligt bra faktiskt. För att vara en skräckfilm från tvåtusentalet, så är den en av de bästa i sin genre.
Rob Zombie som brukar ha sin hårdrock (gillar inte) genom ala sina filmer har istället valt ett soundtrack med söderrock och låten "Free Bird". Det uppskattar jag verkligen. Kan inte ha varit så lätt, men det blev så mycket bättre.

Om ni vill se filmen gratis, så är den streamad här. Men för det så måste du vara en sjuk jävel.

Kommentarer
Postat av: A

verkar inte okej alls

2010-10-03 @ 12:21:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (din jävla nolla)

URL/Bloggadress:

Kommentar: