Komedier

Det verkar som att allt jag ser på är skräckfilmer, men jag är barnsligt förtjust i bra komedier också. Bra komedier, alltså. De flesta nya komedier är inte bra komedier. De flesta som går på bio är av samma gäng som gjorde Scary Movie. På riktigt, Scary Movie, Scary Movie 2, Scary Movie 3, Scary Movie 4, Date Movie, Epic Movie, Meet the Spartans, Disaster Movie och Vampyrer Suger. Geez, tror ni att det räcker, eller? Och det är bara filmerna under de senaste tio åren. Men nog om det. Jag skulle kunna skriva ett riktigt långt jävla inlägg om varför jag ogillar dessa filmer och varför de suger. Men inte nu.
Nu ska jag prata om bra komedier.

När det kommer till film har jag en helt annan humor än när det kommer till tvserier eller vekligheten. Helt knäppt, egentligen.
De bästa komedierna är The Naked Gun, samtliga Monty Python, Bröderna Marx-filmerna och Wayne's World (inte räknat med Ghostbusters, Tillbaka till Framtiden etc. för att det är mer än bara en komedi). Alltså, filmer med helt jävla galen humor. Saker som blir för mycket och som är totalt orealistiskt. Ni kanske inte tycker att Marx passar in, men för deras tid så var de som Monty Python.
När det kommer till tvserier så är Seinfeldt och The Office mina favoritkomedier, inget snack om saken. Lustigt, va? Det är inte alls samma humor som i The Naked Gun, men ändå gilar jag det.
Men om man tar en tvserie som faktiskt har samma humor som Monty Python, så ogillar jag den. Som Family Guy och Beavis and Butthead. Varför vet jag inte. Bara är så.

Visste inte riktigt vad jag skulle skriva i det här inlägget, så jag kom av mig halvvägs in. Det betyder att jag måste avsluta det innan jag tappar bort mig totalt.
Godnatt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (din jävla nolla)

URL/Bloggadress:

Kommentar: