Inspelningsdag nr.2

Gårdagen var en mardröm.
Jag kom dit och hade med mig min katt Hendrix, som skulle spela Sofi. Hendrix blev så nervös att han föll omkull flera gånger i huset, så efter någon timme kom min flickvänm Amanda på att det inte funkar med honom. Det betydde att jag behövde skriva om manuset - för den femtonde gången.
Första scenen vi spelade in krånglade jävel. Vi använder en stor jäkla lins som heter Letus. Med den ser det snyggare ut och man får in bättre fokuseringar. Men vi hade knappt använt den tidigare, så det blev mycket tekniskt krångel och solen hann gå ner innan vi blev helt klara med exteriören - vilket leder till Ed Wood-ljus.
Sen blev det många omtagningar och mycket skit. När två scener var klara började två av skådespelarna klaga på att det tog långt tid och att de ville hem.
Visst. Skriva om schemat. Fick med tre scener av fjorton igår på fem och en halv timme. Idag ska vi spela in åtta scener på tre timmar. Helvete.
Sen är ju katten borta ur manuset, så vi behöver en ny titel. Kommer inte på någon.
Bra iallafall att den viktigaste skådespelaren, Emma, är tålmodig och bra. Det är hon som måste vara utomhus i innekläder men klagar inte. Skönt att någon jobbar åt samma riktning som jag, iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (din jävla nolla)

URL/Bloggadress:

Kommentar: