Huset med den egna viljan

Vaken inatt. Jag kan inte slappna av. Allt jag kan tänka på är "Huset med den egna viljan".

Som ni vet, så är jag en filmfantast. Men inte bara när det kommer att titta på film. Min dröm är att få göra en riktig film. En långfilm som folk faktiskt betalar för att få se. Jag har gjort egna filmer sen jag var tio år, men nu, den senaste tiden har det blivit mer på allvar.

"Huset med den egna viljan" är en film jag arbetat med sen februari och alldeles snart är det inspelningsdags. På riktigt. Om ynka två veckor ska jag sitta i registolen och bossa. Men det är så mycket som ännu inte är klart. En jädra massa saker
  1. Huset jag hyrt för inspelningsplats har jag ännu inte hunnit titta på ens.
  2. Vi har ingen budget ännu. Vi hade tänkt att söka pengar hos Film i Västerbotten, men det är för sent nu. Vet inte hur det ska lösas.
  3. Vi behöver specialeffekter i filmen, men jag har ännu inte lärt mig scenografi. Det vet jag inte heller hur vi kommer att lösa.
  4. Jag fick min sista skådespelare IDAG. Ja, idag. Via min kameraman, Viktor. Alltså har jag inte haft tid att träffa honom. Jag har faktiskt bara hunnit träffa på en av skådespelarna.
  5. Vi saknar massor och massor av rekvesita. Flyttkartonger, bil, verktyg, hushållspapper, möbler etc. Massa smått som jag börjar oroa mig för nu.
  6. Manuset ska ändras. En scen ska bort, en ska dit och tre ska ändras. Det har jag inte tid med att skriva.
  7. Jag vet inte om huset vi hyrt har el. I värsta fall så behöver vi skaffa fram en elgenerator under en dag.
  8. Jag behöver hålla för mycket i huvudet. Bra att jag skriver ner lite. Börjar på lördagen. Ställer upp rekvesita och ljus. INT. inspelning söndag. EXT. inspelning måndag. Resterande inspelning tisdag. Såja.
  9. Jag är regissör, producent och manusförfattare. Trodde att full kontroll över filmen var vad jag ville ha, men den sliter verkligen ut mig och håller mig uppe om nätterna. Om inte framför ett manus, så är det framför ekonomiska planeringar, inspirationsfilm eller storyboards.
  10. Jag har planerat in en gigantisk halloweenfest söndagen efter inspelningsstart. Jag har svårt att riktigt sortera mitt huvud över vad som ska göras och vad jag hinner göra. Jag har bara tre dagar på mig efter inspelningen att sätta ihop festen med min flickvän. Sen ska jag klippa filmen på det också. Jädrar i mig.

Ja, som ni förstår så är jag lite på gränsen till utbränd. Jag vet att det inte är så viktigt med den här filmen. Det ska inte visas någon annanstans än på VAFF-filmfestival nästa år.
Men om jag ska kunna göra en långfilm i mitt liv, så måste jag väl ändå kunna få ihop en tjugominutersfilm? Det är inte mer än vettigt.

Kommentarer
Postat av: MYMiC

Haha jag har också dom flesta mariospelen, dock inte dom till Wii (T__T)..... Ah just det.



Självklart är något Zelda bästa spelet ;) brabra!!

2010-10-11 @ 18:53:28
URL: http://mymic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (din jävla nolla)

URL/Bloggadress:

Kommentar: