Das Muzic

Tänkte att det är på tiden att fylla i en musiklista.
Jag lyssnar inte på så mycket musik, egentligen. Jag gjorde det förut, men det intressent är begravt under högar av skräckfilm och nintendokonsoller. Nåja. Blir spännande. Länkar på vissa låtar, om det går bra.

VAD LYSSNAR DU MEST PÅ JUST NU?
Belle & Sebastian. Bra att ha i balgrunden då man gör annat.
NÄMN EN LÅT SOM GÖR DIG LEDSEN.
Reeperbahn – Små druvor
VILKEN ÄR VÄRLDENS MEST STÖRIGA LÅT?
Den där "I love... något"-låten som spelar hela tiden i skolan. Dunka dunka.
FAVORITBAND/ARTIST, OF ALL TIME?
Det är väligt svårt. Jakob Hellman har jag lyssnat på sen jag var väldigt liten, och han håller sig fortfarande.
DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR TIO
Kent – Pärlor
DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR TRETTON
Orange Range – Kirikirimai
DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR FJORTON
My Chemical Romance – Helena
DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR FEMTON
I Would set Myself on Fire for You - Twelve
DET HÄR LYSSNADE JAG PÅ NÄR JAG VAR SEXTON
Raein - Tigersuit
BAND / ARTIST DU NYLIGEN UPPTÄCKT?
Reeperbahn
BÄSTA KVINNLIGA RÖST?
Lindsey Harbour
BÄSTA MANLIGA RÖST?
Henrik Berggren (cool, jag vet)
VILKEN MUSIKSTIL LYSSNAR DU MEST PÅ?
Pop, screamo och åttiotal, typ
VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL BLI GLAD?
Huey Lewis & The News – The Power Of Love
VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU VILL LUGNA NER DIG?
Benjamin Finger – Woods Of Broccoli
VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU HÅNGLAR?
Carla Bruni – Quelqu'un M'a Dit, typ
VAD LYSSNAR DINA FÖRÄLDRAR PÅ?
Pappa lyssnar på Miles Davis och mamma på typ Kent och The Cure (hon har stulit mina tröjor)
VAD LYSSNAR DU PÅ NÄR DU LAGAR MAT?
Säkert – Och jag grät mig till sömns efter alla dar
SENASTE KONSERTEN?
Alphaville, Lustans Lakejer, Jakob hellman, Reeperbahn etc under Forever Young 2010
BÄSTA KONSERTEN?
Fox Talbot för en hel del år sedan. Det var iallafall då jag hede som roligast.
VEM ELLER VILKA LYSSNAR DU PÅ MEST JUST NU?
Reeperbahn, Rockysoundtracket, Belle & Sebastian och typ Metric – Gold Guns Girls
HAR DU NÅGONSIN DEJTAT EN MUSIKER?
De flesta har gillat musik, men jag har inte riktigt fått höra någon spela.
EN LÅT SOM DU KOPPLAR TILL DIN BÄSTA TJEJKOMPIS
Regina Spektor – Eet
EN LÅT SOM DU KOPPLAR TILL DIN BÄSTA KILLKOMPIS
Vi delar alltså inte riktigt någon låt
EN LÅT SOM DU LYSSNAR PÅ NÄR DU ÅKER BUSS/TÅG
The Temper Trap – Sweet Disposition
VAD TYCKER DU OM KLASSISK MUSIK?
Finns mycket jag tycker om att lyssna på, men det finns mycket jag inte gillar också. Rätt stort begrepp.
LYSSNAR DU PÅ MUSIK PÅ FRÄMMANDE SPRÅK?
Lyssnar mycket på engelsk musik.
DITT FAVORITSOUNDTRACK (FILM)?
Rocky, helt klart.
SÄTT PÅ EN LÅT SOM AVSLUTAR DEN HÄR LISTAN FINT.
Nürnberg 47 – Hundarna brinner

Kommentarer
Postat av: r

sv: Fast jag har ju såna också. Men sure, är du säker på att de är dina så kan du få 20 kr för dem, eller någonting om det känns bättre. (I didn't know.)

2010-10-10 @ 23:55:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (din jävla nolla)

URL/Bloggadress:

Kommentar: