A Virgin Among the Living Dead

A Virgin... Among the Living Dead... Wow. Ibland när man hittar en film så måste man se vad det är, även fast man saknar förhoppningar.

En kvinna åker från London till en by mitt ute i ingenstans för att träffa sina släktingar. Efter ett tag upptäcker hon att alla i byn är döda, trots att de går runt.
Hon vill inte stanna, men har inget val. Hennes liv blir fyllt av satanistiska nakenheter och döda fladdermöss.

Om det finns någpt som heter "camp value", så är den här filmen fyllt av det. Hackiga inzoomningar på allt, helt sanslösa dubbningar från franska, helt onödiga nakenscener och totalt musiklös. Om du väljer att se den här filmen saknar du helt och hållet socialt liv, ute efter nakna brudar eller så är du bara psykiskt rubbad. Eller så är du en sån där som hittar "konst" i allt du ser. Hört att det ska vara en grym "konstfilm", men jag förstår det inte.

De har tryckt in nakenscener överallt. Jag hittade inte någon scen i filmen utan bröst och ingen av dem gångerna var det nödvändigt att visa något! Finns en scen där huvudpersonen vaknar naken i sin säng (hon gör det genom hela filmen) och hittar en svart penisformat staty mitt på golvet. Hon går fram till den, naken, och slår sedan iväg den. En blind kvinna sitter i hörnet och säger att hon inte borde ha gjort sönder statyn. Sen går den blinda ut ur rummet och in i ett annat. Där väntar en man (han har den grymmaste dubbningen. Låter som en Sagan om Ringen-parodi) för att döda henne. Precis innan han slår till så klär den blinda av sig, och sen kan de slåss ett tag. Helt onödigt, men det är allt som en B-film innebär.

Jag kan ärligt talat säga att det här är den näst knäppaste zombiefilm jag sett (etta är Orgy of the Dead), men det finns ett visst underhållningsvärde i den, som många andra filmer saknar. Jag älskar kassa, blodiga effekter och det faktum att den är dubbad från franska får den att se ut som en komedi. Och då känns den jävligt lyckad.


Försökte hitta ett passande klipp ur filmen, men hittar verkligen inte rätt! Ni får helt enkelt köpa filmen, om den låter intressant. Vilket jag hoppas att den inte gör.

Kommentarer
Postat av: brösten

:(

2010-10-14 @ 00:25:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (din jävla nolla)

URL/Bloggadress:

Kommentar: