Sci-fi World - Peppen

På torsdag påbörjar jag min resa mot Stockholm och Sci-Fi World!
Jag ska stå i ett sort rum iklädd en Star Trek-tröja bland en massa finniga killar med fett hår. Där ska jag få se rekvisita till Ghostbuster, Tillbaka till Framtiden, Star Wars, Indiana Jones, Alien osv.
Dessutom ska jag få träffa bland annat Edward Furlong och Robert Englund. Åh, alltså, jag är så grymt taggad. Det finns bara två problem som suger.

Pengar. Jag får runt 1000 kronor precis innan jag ska åka. Resan och inträde kommer att gå på 450 spänn. Jag vill fotas med två (egentligen alla, men jag har inte råd) av skådespelarna och det kommer att gå på 300 spänn extra. Nu är jag uppe i 750 spänn. Alltså har jag 350 kronor att använda på en mässa som säljer allt jag någonsin velat ha någonstans i hela världen. Dessutom kommer det mesta av pengarna att gå åt till mat. Hoppas att man kan vara fattig och lycklig.

Kamratskap! Frågat runt lite, men alla har visst någonting för sig eller något annat förhinder den helgen. Även fast resan och boende är i stort sätt gratis, så hakar ingen nörd på. Det innebär att jag kommer springa runt som tokig med min iPhone och statusuppdatera allt jag ser, eftersom jag inte kan prata med någon om hur coola vissa av grejerna är.


Fast trots det så peppar jag och det kommer att bli totalgrymt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (din jävla nolla)

URL/Bloggadress:

Kommentar: