Varför jag inte borde få på mig mina röda jeans

Idag tog jag på mig mina röda byxor. Det är ett par jag inte använt på länge. Köpte de en gång när jag var fjorton år och till skillnad ifrån alla andra röda byxor så höll de färgen. Oj, så stolt jag var över mina fina röda pantsetas.
De var lite tightare än jag mindes dem, men jag fick tillslut på mig dem. Sen hoppade jag på min cykel och begav mig till skolan, och gymnastiklektionen var helt bortglömd.
Byxorna gick fint hela dagen. De var inte de lättaste att gå med, men jag tog mig runt iallafall. Sen kom gymnastiken. Jag hade inte några gympakläder, men eftersom jag satsar på VG i idrott så hängde jag med ändå.
Fotboll. Passa bollen runt en bana så fort som möjligt. Riitch, kras, en bris och en tanke "oj vad lätt det blev att springa". Sen förstod jag vad som hade hänt. Jag sprang in i omklädningsrummet så fort jag kunde med två byxben, men inget mer.
Nu gällde det för kuggarna i huvudet att jobba hårt! Vad skulle jag ta mig till? Inte en chans att jag kunde återvända till gymnastiken med en omvänd man-kini. Det gällde bara för mig att komma på hur jag skulle ta mig hem.
Vad hade jag att använda mig utav? Det fanns toapapper, bortglömda skor och en väst jag bar för att komma ihåg vilket lag jag tillhörde.
Jag stoppade in västen i byxorna för att täcka hålet. Den hängde ut och den gröna färgen fick det bara att se ännu groteskare ut. Såg ut som att jag försökte dölja min riktiga utomjordingskropp med trasiga röda byxor. Ni som sett V vet vad jag pratar om.
Det såg hemskt ut, men det fick duga. Jag gick snabbt tillbaka till skolan. Västen ramlade ut mer och mer ju fler steg jag tog och jag fick pilla in så mycket jag kunde på vägen. Det måste ha sett helt sjukt ut. Men så gick jag i regnet och låtsades att det regnade.
Jag gick krabbgång in i skolan till mitt skåp för att hämta min väska. Det var fullt med folk runt sofforna mittemot mitt skåp. Jag tittade inte på dem, men det vore knäppt om de inte skulle ha märkt att en väst hänger ut ifrån en mans mittgärde.
Hoppade upp på min cykel och började cykla hem. Min långärmade tröja låg kvar på gymnastiken, så i regnet begav jag mig framåt endast iklädd en t-tröja, en väska täckandes det som täckas kunde och två byxor. En för varje ben.

En av mina favoritbloggare skriver en hel del om att bli arton och att ofrivilligt ha mognat till sig. Idag har både jag och min kropp märkt att jag är för mogen för tighta kläder.

Kommentarer
Postat av: gissa

din kropp är mogen, jag vet <3

2010-09-21 @ 17:13:59
Postat av: PT

Inlägget över känns alldeles för äckligt för att jag ska ha läst det.



PENGARNA TILLBAKA:(

2010-09-21 @ 19:42:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (din jävla nolla)

URL/Bloggadress:

Kommentar: