Gamla Uppföljare

Vi känner alla till att klassiska filmer fått nya uppföljare. Die Hard fick Die Hard 4.0. Ramboserien fick Rambo. Rocky fick Rocky Balboa. Indiana Jones fick Indiana Jones och Dödskristallens rike. Det har även varit snack om en ny Jurassic Park och en ny Ghostbusters.
 
Som ni vet är dessa nya filmer grymma! Det är en fortsättning på serien med samma skådespelare som fick oss att älska klassikerna. Rocky Balboa är en av de bästa Rockyfilmerna och jag kan verkligen inte låta bli att älska den senaste Indiana Jones. Det är inte ofta man kan sätta igång en film utan att behöva presentera karaktärerna för tittarna i en tredjedel av filmen. Men vi känner redan Rocky och Jones så pass bra att man kan köra igång med en handling på en gång.

Nu är allt prima. Vi har fått en sista film för att ge våra hjältar ett värdigt slut. Men nu talas det om fler filmer!
Indiana Jones 5 håller på att göras nu. Samma sak med Rambo 5 och Die Hard 5. Men det galnaste av allt är att spela in Rocky VII! Ni som har sätt Rocky Balboa förstår. Rocky har slutat med boxning för gott och han har även vunnit tillbaka den respekt han tappat över åren. Hur sjutton kan man fortsätta på sagan ännu mer?

Jag tvivlar inte på att filmerna kommer att rocka. Steven Spielberg skulle aldrig kunna misslyckas med en Indiana Jones-film. Förstår inte varför alla klagar på fyran. Tillochmed The Adventures of Young Indiana Jones är grym. Och jag kommer nog aldrig någonsin att få se en dålig rockyfilm så länge som Stallone väljer att regissera själv.
Men jag vet helt säkert att dessa filmer kommer att bli väldigt hatade av folk som ogillar förändring och vägrar se filmerna med en öppen åsikt.


Jag säger såhär: Filmerna kommer säkert att vara grymma. Det tror jag verkligen. Men ni som sitter hemma och klagar borde åka och se filmerna ändå med en öppen åsikt. Annars vet ni aldrig vad ni kanske missar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (din jävla nolla)

URL/Bloggadress:

Kommentar: